Orman Genel Müdürü İbrahim Çiftçi 04.01.2013 tarihinde Genel Müdürümüz Hanifi Avcı'ya iadeyi ziyarette bulundu. Karşılıklı istişare toplantısı şeklinde geçen ziyarette, bundan sonra yapılacak çalışmalarda iki Genel Müdürlüğün ortak çalışmasının önemi vurgulanmış ve birlikte hareket edilmesi hususunda prensip kararı alınmıştır. İki Genel Müdürlüğün çalışma alanlarının ortak olması sebebiyle etkili ve verimli bir çalışma ortamının sağlanması, yapılacak çalışmaların şekillendirilmesi için her ay ilgili daire başkanlarının ve üst düzey yöneticilerin katılımı ile mutat toplantılar yapılması kararlaştırılmıştır. İki Genel Müdürlük arasında koordinasyonun sağlanması ve çalışmaların takibinin yapılması hususunda Orman Genel Müdürlüğü’nden Genel Müdür Yardımcısı Yunus Şeker, Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü’nden Genel Müdür Yardımcısı M.Mustafa Gözükara görevlendirilmişlerdir.
İstişare toplantısına ÇEM Genel Müdürü Hanifi Avcı, OGM Genel Müdürü İbrahim Çiftçi, ÇEM Genel Müdür Yardımcıları Yılmaz Altaş ve M. Mustafa Gözükara, OGM Genel Müdür Yardımcısı Yunus Şeker, ÇEM Genel Müdürlüğü’nden Daire Başkanları Mustafa Coşkun, Hayrettin Yıldırım, Hüseyin Baltalı, Behlül Şenyürek, OGM’den Daire Başkanları Mahmut Temiz, İbrahim Yüzer, Fahrettin Ay, İbrahim Şanlı ve Ali Şimşek katılmışlardır.
Düzenlenen toplantı ile 2013 yılında konulan hedef ve programların başarılı bir şekilde gerçekleşmesi için yapılması gereken çalışmalar ve izlenecek yol haritası ortaya kondu. Toplantı sonunda şu kararlar alınmıştır:
1. Her ay istişare toplantılarının düzenlenmesi ve 2013 yılı programı ile ilgili gelinen aşamaların görüşülmesi,
2. 2013 yılı dahilinde projeler hazırlanırken proje alanı ve konusu ile ilgili iki Genel Müdürlük arasında bilgi alışverişinde bulunulması,
3. OGM Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı ile proje konuları ile ilgili bilgi alışverişinde bulunması,
4. Orman İdaresi ve Planlama Dairesi Başkanlığı ile yapılacak projeler ile ilgili veri alınması ve veri konularında işbirliği yapılması,
5. Çalışma alanlarımıza yönelik konusunda uzman isimler belirlenerek çalışma gurupları oluşturulması,
6. 2013 yılında Amenajman Planları yenilenecek olan İşletmelerle ilgili bilgilerin ÇEM Genel Müdürlüğü ile paylaşılması,
7. Dış İlişkiler Eğitim ve Araştırma Daire Başkanlığından yurtdışı projeler ile ilgili bilgi paylaşımında bulunulması,
8. FAO, TİKA ve GİZ gibi kurumlarla yapılacak olan projelerde ÇEM ve OGM birlikte hareket edilmesi ve görüşmelere ortak katılımın sağlanması,
9. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca toplulaştırma çalışmaları yapılan yerlerde ÇEM, OGM ve TAGEM’le birlikte çalışma esaslarına yönelik üçlü protokol düzenlenmesi,
10. Çığ, Sel, Heyelan gibi ortak projeler kapsamında model projeler yapılması,
11. OGM’de Etüt Projeciler belirlenecek ve ÇEM Genel Müdürlüğünce düzenlenecek Proje ve Fizibilite Eğitimi birlikte yürütülmesi ve ortak katılım sağlanması,
12. Konya kapalı havzasında yapılacak GEF projesi için çalışmaların ortak yapılması,
13. Baraj Havzaları Yeşil Kuşak Ağaçlandırma Eylem Planı dahilinde 2013 yılı öncelikli barajların belirlenmesi,
14. ÇEM ve OGM’nin hem yurt içi hem de yurt dışı için uzman yetiştirme konusunda ortak hareket edilmesi ve gerekli eğitimlerin birlikte düzenlenmesi,
15. Rize Heyelan Sel Projesinin 2013 yılında uygulamasına başlanılması ve yeni proje alanlarının tespitinin birlikte yapılması,
16. Kırgızistan ve Tunus projelerinin aciliyet arz etmesinden dolayı bu ülkeler ile ilgili çalışmalara öncelik verilmesi,
17. Önceki yıllarda yapılan Ağaçlandırma Projelerinde yer alan bilgilerin (alan miktarı, toprak profili bilgileri vb.) OGM tarafından sayısal ortama aktarılması, bunun için her iki Genel Müdürlük elemanlarına yönelik eğitim semineri düzenlenmesi, sisteme aktarılan verilerin ilgili kurumların istifadesine sunulması.
Yapılan toplantı ile yukarıdaki konular istişare edilerek OGM ve ÇEM Genel Müdürlükleri olarak Bakanlığımız 2013 yılı hedeflerini başarılı bir şekilde gerçekleştirmek üzere yapılacak olan çalışmalar görüşülmüş ve alınan kararlar doğrultusunda çalışmalara devam edilmektedir.