Genel Müdürlüğümüz ve Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) işbirliğiyle 21-24 Ekim 2024 tarihleri arasında dört günlük bir proje döngüsü eğitimi düzenledi. Bu eğitim, katılımcıların yeni projeler geliştirmek için en iyi yöntemleri ve uygulama adımlarını öğrenmelerini hedefledi.
Eğitim kapsamında, paydaş analizi, sorun tespiti, stratejiler ve risk analizi gibi mantıksal çerçeve yaklaşımındaki proje düşünme araçlarının etkili bir biçimde kullanımı üzerinde duruldu. Katılımcıların, net bir mantıksal çerçeve matrisi (LFM) oluşturma yeteneği kazanmaları ve proje geliştirmede kadın-erkek eşitliğine duyarlı bir bakış açısıyla teknik yaklaşımlar geliştirme becerilerinin artırılması amaçlandı.
Eğitim serisinin ilk fazında, kadın-erkek eşitliğinin ana akımlaştırılması, proje formülasyonu, SWOT analizi ve izleme-değerlendirme süreçleri için gösterge geliştirme gibi konular ele alındı. Ayrıca, katılımcılara FAO’nun Stratejik Çerçeve Belgesi ve Proje Döngüsü Yönetimi’nin (PCM) teorik yönleri hakkında genel bir değerlendirme sunuldu. Eğitimin sonunda, katılımcılar gruplara ayrıldı ve her grubun, ilerleyen oturumlarda tartışılacak taslak proje dokümanları hazırlamaları planlandı.
Açılış konuşmasında ÇEM Genel Müdürü Prof. Dr. Kasım Yenigün, küresel sorunların çözümünde uluslararası işbirliğinin önemine vurgu yaptı. “Dünya giderek küçülüyor. Ancak, bu süreçte yaşanan olumsuzluklar da derin bir şekilde hissediliyor. Sorunları sadece kendi sınırlarımızda çözmek mümkün değil” diyerek, küresel sorunlara yönelik çözümlerin uluslararası ortak çalışmalarla bulunabileceğini belirtti.
FAO adına konuşan Ekrem Yazıcı, eğitim sonunda katılımcılarla birlikte örnek çalışmalar üzerinde anlaşılacağını ve somut projelerin üretileceğini ifade etti. Yazıcı, eğitimin analitik düşünme becerilerini geliştirmek açısından büyük önem taşıdığını da sözlerine ekledi.
Eğitimin ilk günü, FAO uzmanlarının teknik sunumlarıyla devam ederken, ikinci ve üçüncü gününde proje döngüsü yönetimi üzerine detaylı teknik oturumlar gerçekleştirildi. Eğitim serisinin kapanış oturumunda ise, katılımcıların beklentileri ve gelecek adımlar üzerinde tartışmalar yapıldı. Eğitimin ikinci fazında, katılımcıların hazırlayacağı proje taslakları değerlendirilecektir.